1

نکات مهم در انتخاب و خرید کیف

admin 1403/03/09

شاید شما نیز در انتخاب کیف هماهنگ با نوع پوشش و همچنین استایل خود دچار سردرگمی شده باشید. این سردرگمی‌ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در انتخاب و خرید کیف مناسب می باشد. اگر به چند نکته مهم دقت داشته باشید به راحتی خواهید توانست کیف متناسب و دلخواه خود را انتخاب نمایید. در واقع باید گفت که انتخاب و خرید کیف تاثیر بالایی در سبک پوشش و همچنین استایل شما خواهد داشت. 
خرید کیف در سبک های مختلف، می‌تواند استایل شما را کامل کند و یا با ناهماهنگی رو به رو نماید. در ادامه مطلب همراه ما شوید تا با چند مورد مهم در انتخاب کیف آشنایی پیدا کنید.

انتخاب و خرید کیف مناسب


انتخاب درست در خرید کیف یکی از تاثیر‌گذارترین آیتم‌های یک استایل به حساب می آید که اگر شما بهترین تیپ و حتی استایل مناسبی را داشته باشید ولی یک کیف مناسب نداشته باشید، استایل شما کامل نخواهد بود و شیک و مرتب به نظر نخواهد رسید.
انتخاب یک کیف متناسب تر با سبک و پوشش خود کمی سخت خواهد بود؛ اما باید کیفی را در نظر بگیرید و انتخاب نمایید که مناسب استایل شما باشد و به دیگر اجزای پوشش شما بیاید و تضاد آن‌ها دیده نشود، برای انتخاب کیف مناسب با استایل تان باید به این ۳ مورد دقت خاصی نمایید. این موارد عبارتند از:


•    فرم بدن و اندامتان
•    استایل و سبک پوشش لباس
•    توجه به رنگ و همچنین متریال سایر پوشش‌تان

دقت به این موارد می‌توانند رضایت‌ شما را از خریدتان بالاتر نماید.

1.    فرم بدن و اندامتان


 فرم بدن و اندام می تواند تاثیر زیادی در انتخاب درست برای خرید کیف باشد. علاوه بر آن این مورد نقش مهمی در هماهنگی سایر پوشش‌ها خواهد داشت. حتما در انتخاب و خرید کیف به فرم بدن خود دقت کافی داشته باشید و متناسب با اندام خود کیف را خریداری کنید. برای اینکه این مورد برای شما شفاف‌ سازی گردد در ادامه مطلب توضیحات بیشتری خواهیم داد.
•    اگر اندام درشتی داشته باشید، پیشنهاد ما این است که از کیف‌های بزرگ استفاده نفرمایید؛ زیرا اندام شما را درشت‌تر از آن چیزی که هست نشان خواهد داد. کیف‌های کوچک هم برای شما مناسب نمی باشند؛ چون استایل شما را نامرتب نشان خواهند داد.
•    اگر قد کوتاهی داشته باشید و می‌خواهید بلند قدتر دیده شوید، پیشنهاد ما این است که از کیف‌های کوچک با بند‌های نسبتا بزرگ استفاده نمایید. بنابراین، کیف لوکس و با بندهای مخصوص به خودش می تواند گزینه مناسبی در جهت رفع این مسئله باشد. 
•    افرادی که دارای قد بلندی هستند در انتخاب کیف می‌توانند آزادانه عمل نمایند؛ زیرا هر نوع کیفی با تیپ و نیز استایل آن‌ها هماهنگ است، اما با این وجود پیشنهاد می‌شود که کیف های خیلی کوچک را مورد استفاده قرار ندهند.
•    انتخاب کیف‌های بزرگ برای افرادی که لاغر هستند نیز توصیه نمی‌شود؛ زیرا کیف با ابعاد بزرگ جثه فرد لاغر را پشت خود پنهان خواهد کرد و این سبب می شود که استایل آن فرد مناسب دیده نشود.


2.    استایل و سبک پوشش تان


در انتخاب و خرید کیف مناسب بهتر است به نوع پوشش و سبک و استایل خود توجه کافی داشته باشید. کیفی را انتخاب کنید که با بقیه پوشش‌های شما هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. البته دقت داشته باشید که می‌خواهید در چه موقعیتی حضور داشته باشید و یا در چه مکانی قرار خواهید گرفت. در چنین مواقعی توجه به نوع پوشش نیز می‌تواند بر انتخاب نوع کیف شما تاثیرگذار باشد.
 برای مثال، ست کردن کیف رنگی با لباس مشکی و یا ست نمودن کیف با سیاه با لباس رنگی زیاد جالب به‌ نظر نخواهد رسید و پیشنهاد می شود، سبک پوشش و استایل خود را با کیف مد نظر هماهنگ تر نمایید.

3.    توجه به رنگ و نیز متریال اجزا پوشش ‌تان


 توجه داشته باشید زمانی خواهید توانست از انتخاب درست کیف بهره ببرید که به رنگ و متریال استایل خود دقت بیشتری داشته باشید. رنگ و متریال کلیه موارد پوشش شما، ابتدا باید قبل از خرید کیف با هم هماهنگی داشته باشند و در نهایت کیف آخرین گزینه‌ و به عنوان تکمیل کننده استایل شما به شمار می آید. 
اگر کیفی را انتخاب نمودید که با پوشش‌های شما هم‌خوانی زیادی نداشته باشد، استایل شما با تناقض مواجه می شود. البته این مورد را نیز در نظر بگیرید که رنگ کیف تاثیر زیادی در استایل شما خواهد داشت. که بهتر است از رنگ‌هایی همانند مشکی، کرم، طوسی استفاده نمایید، چون این رنگ‌ها با تمامی سبک پوشش‌ها هم‌خوانی پیدا می کنند و در استفاده از آن‌ها با مشکل روبرو نمی شویم، البته کیف‌ها انواع زیاد و متفاوتی خواهند داشت و شما باید در انتخاب مناسب کیف دقت بیشتری داشته باشید.

معرفی کیف های با کاربرد زیاد


•    کیف دوشی
 این نوع کیف‌ها طرفدار زیادی در بین خانم ها و آقایان دارند و مناسب برای هر سنی می باشند. معمولا کیف دوشی دارای دو دسته‌ی نسبتا بلند جهت حمل بروی شانه می باشد. و دهانه‌ایی زیپ دار و یا دکمه‌دار و اندازه‌ی بزرگی خواهند داشت و می‌توانید اقلام بزرگ و نیز کوچک تان را در آن قرار دهید.

    کیف دستی
در خرید مدل کیف‌ دستی دقت زیادی باید داشته باشید. این نوع کیف‌ها حمل آسانی خواهند داشت و کوچک‌تر از کیف‌های دیگر می باشند. اغلب آن‌ها دارای دهانه‌ای زیپ‌دار و یا دکمه‌دار و یا باز می باشند. دسته این مدل کیف‌ها کوتاه در نظر گرفته می شود و بعضا، بند بلند دوشی که قابل اتصال می باشد و به راحتی جدا خواهد شد، دارند. اغلب این کیف ها ظاهری رسمی داشته و مناسب جهت دیدار‌های رسمی، اداری و یا دوستانه می باشند.

•    کیف کتابی
در خرید کیف دقت داشته باشید که این نوع کیف‌ها معمولا مستطیل شکل می باشند و هیچ دسته و یا بندی برای این کیف ها در نظر گرفته نشده است و شما باید آن را با کف دست و انگشتان خود کیف را حمل کنید و می‌توانید وسایل شخصی را از قبیل موبایل، کارت بانکی و یا تعداد محدودی لوازم آرایشی در این کیف قرار دهید.

•    کوله پشتی
این نوع کیف‌ها با دو بند بر روی شانه قرار می گیرند و در سایز‌های متفاوتی یافت می‌شوند. مدل‌های چرمی و یا فانتزی از استقبال بیشتری نیز برخوردار می باشند.

•    کیف ورزشی
 این مدل کیف‌ها با توجه به کاربرد فراوانی که در بین کیف های دیگر دارند، از پارچه‌های مرغوب و همچنین با کیفیت و یا از چرم تولید می‌شوند. کیف‌های ورزشی ظاهری تقریبا بزرگ و استوانه‌ای خواهند داشت و برای حمل وسایل سنگین و نیز لباس‌های زیاد از آنها استفاده خواهد شد.

بیان چند نکته مهم در هنگام خرید کیف


در موقع خرید کیف به کیفیت و نیز مرغوب بودن جنس کیف که قصد خرید آن را دارید، توجه داشته باشید. سعی کنید کیفیت را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. کیف‌های معرفی شده در ابتدای مطلب کاربردهای زیادی در اکثر مواقع خواهند داشت. شما نیز می‌توانید نسبت به سبک پوشش خود و همچنین سایر موارد بیان شده هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمایید و با انتخاب درست کیف پوشش و همچنین استایل خود را کامل کنید.

1.    از خرید کیف هایی که باید در آغوش شما حمل گردد، خودداری نمایید. 
از مدل هایی که فقط توسط بازوی شما قابل حمل می باشد خودداری نمایید. در خرید کیف دقت کنید که اگر کیف خود را به تنهایی با استفاده از بازوی خود حمل کنید، احتمال دارد دچار مشکلات آرنج، شانه، مچ و گردن شوید.

2.    کیفی را انتخاب کنید که نزدیک بدن قرار گیرد.
وقتی کیفی را در نظر می گیرید که نزدیک بدن شما قرار می گیرد، وزن آن به طور مساوی تقسیم می شود و ارگونومیک تر است و حتی می توانید از آن به صورت ضربدری استفاده نمایید، بنابراین اگر بند را روی شانه سمت راست خود بیاندازید، کیف را روی بدن و همچنین سمت چپ خود تکیه دهید. البته بهتر است، که در بعضی مواقع طرفین را تغییر دهید.

3.    به وزن کیف دقت نمایید.
توجه به وزن کیف بسیار اهمیت دارد. از آنجا که حتما می خواهید وسایل خود را در داخل کیف خود قرار دهید، باید در نظر داشته باشید که با قرار گیری وسایل در آن، وزن کیف تان افزایش پیدا می کند و این مورد نباید بیش از  10٪ از وزن بدن شما در نظر گرفته شود.

4.    قبل از خرید کیف آن را تست کنید.
بعضی اوقات کیف ها، آن چیزهایی نمی باشند که دیده می شوند، بهتر است قبل از خرید کیف را امتحان نمایید و تست کنید. شما می توانید آن را بررسی کنید، وزن کیف را ارزیابی نمایید و ببینید آیا مدلی که در کنار بدنتان قرار می گیرد را می پسندید و حتی بسنجید که آیا تسمه ها به شانه ی شما آسیب می رساند و در نهایت می توانید مطمئن شوید که این بهترین مدل برای شما خواهد بود.
 
5.    سراغ کیف با مدل های کوچک بروید.
در خرید کیف سعی کنید مدل های کوچکتر را انتخاب نمایید، همانطور که بیان شد، این مدل کیف ها بیش از حد بدن شما را خسته نمی کنند. اول، آنها سبک تر می باشند، زیرا حجم کمتری دارند. دوم، شما نمی توانید چیزهای زیاد و سنگینی را با کیف تان حمل کنید و دلیل آن این است که این وسایل درون کیف شما جا نخواهند شد.
 
6.    از خرید کیف با بند زنجیری خودداری کنید.
اگرچه زنجیرها جز کالاهایی می باشند که یک کیف را شیک تر نشان می دهند، اما در مورد بدن شما بهترین انتخاب به شمار نمی آیند. چون در صورتی که کیف سنگین شود، به پوست شانه ی شما آسیب می رساند.

 

7.    به دنبال مدل هایی بروید که به خوبی تولید شده باشند.
اگر کیف دارای یک شکل، پایه محکم و همچنین محفظه داخلی نیز باشد، وزن را به خوبی تقسیم کرده و به شانه ی شما فشار نمی آید. مدل هایی را انتخاب نمایید که دارای این ویژگی ها هستند.


8.    کیف با بند بلند و پهن انتخاب نمایید.
در هنگام خرید کیف، نوع بند می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر خیلی نازک کار شده باشد، علاوه بر اینکه قادر به نگهداری از کیف نخواهید بود، برای اینکه کیف خود را بروی شانه نگهداری نمایید، احتمال دارد، به پوست شما نیز آسیب برسد. بنابراین، به دنبال کیف هایی بروید که بندهایی پهن و همچنین بلند داشته باشند و این مورد برای بدن نیز مناسب تر خواهد بود.

پروفایل
تخفیف‌دار
فروشگاه
سبد خرید
برندها
تماس باما

تماس با ما